Внесення техпаспортів на нерухомість в електронну систему – нові правила

У липні цього року був затверджений Порядок ведення Єдиної електронної системи в сфері будівництва (постанова Кабміну № 681). Згідно з ним з 01 серпня 2021 року технічні паспорти на об’єкти нерухомості повинні вноситися в цю систему.

У чому користь нововведення

При здійсненні будь-яких дій з нерухомістю (купівля/продаж, передача у спадок і т.д.). Нотаріуси або держреєстратори зможуть перевірити інформацію, зазначену в технічних паспортах, а також перевірити документи на зміни в складі об’єктів нерухомості.

Крім того, електронна система дає можливість підтвердити законність будівництва, яке ведеться як приватними особами, так і юридичними. Досить ввести адресу, за якою йде будівництво, або кадастровий номер ділянки, і подивитися, чи є дана інформація в системі. Якщо її немає – значить будівництво незаконне.

Техпаспорта на об’єкти нерухомості

Технічний паспорт є одним з обов’язкових документів на нерухомість. У ньому міститься вся важлива інформація: адреса, план та опис об’єктів, технічні характеристики, інформація про власника. Документ замовляється в БТІ або в інших організаціях, що мають дозвільні документи на такі роботи. Складається техпаспорт тільки на основі матеріалів техінвентарізаціі об’єкта нерухомості, яка, в свою чергу, проводиться на підставі затвердженої Інструкції.

Техінвентарізацію роблять на всі види нерухомого будівництва, як завершеного, так і незавершеного (квартири, котеджі, заміські будинки, кімнати в гуртожитках, будинки і споруди господарського та виробничого призначення, нежитлові приміщення, гаражі та паркінги, садові / дачні будинки і т.д.).

В Інструкції визначено основні вимоги до змісту техпаспорта і порядок його оформлення. Загальні для всіх техпаспортів:

1) Документ повинен бути прошнурований і пронумерований.

2) Повинні бути підписи керівника організації, що проводила інвентаризацію нерухомості, виконавця робіт і контролера.

Всі технічні паспорти, видані до 01.08.2021, підлягають внесенню до вищезазначеної електронної системи, що дозволить, на думку юристів, істотно знизити різні махінації. Громадяни повинні самостійно звернутися за місцем видачі їх техпаспорта з проханням про внесення інформації в електронну систему.